Translate

Translate

8 Ekim 2013 Salı

"gurbetçi"


       Gurbette yaşamanın cilvelerinden birisi de, Türkiye’de yaşarken burun kıvırdığınız şeylere özlem duymanızmış. Üç yıllık gurbetçi olarak yazıyorum. “Gurbetçi”... ne enteresan bir tabirdir bu...         “Gurbetçi”!! üstelik de “Almancı”!! bir büyüğüm, bu konudaki sitemini dile getirirken bana: “ Ne demek Almancı! Alman mı satıyoruz biz?!” demişti bana. Bu mantıkla “Gurbetçi"de gurbet mi satar? Aksine, gurbet satamıyor, gurbete düçar.
 
Neyse...Arkadaşlarla bir araya gelip, gurbetimizi, dertlerimizi, yanlızlığımızı paylaştığımız akşamlardan birisi idi bu akşam ve evvelden anlaştığımız gibiö ikramları ev sahibine yaptırmamak adına, ben tuzlu ikram hazırlamak için mutfağa yöneldim. Ama tarif defterimi karıştırırken fark ettim ki tarif defterimdeki tariflerin hemen hemen tamamı tatlı. Acaba bu konunun kilo sorunlarımızla alakası var mıdır ki?
İlk paragraf ile bağlantı kuracak olursak, yaptığım tarif simit oldu ve arkadaşlar da pek memnun oldu.
Tarif, bütün “gurbetçiler” için gelsin.


Malzemeler:

1 su bardağı Süt

1 su bardağı su

2 yemek kaşığı toz şeker

2 yemek kaşığı sıvıyağ

2 çay kaşığı tuz

1 yumurta              

1 paket 50gr.lık yaşmaya

5 bardak kadar un

Üzeri için:

1 çay bardağı üzüm pekmezi

1 çay bardağı su

Susam


Yapılışı:

Süt, su , şeker vesıvıyağı bir kaşrole alıp mayayı içine ufalayarak ısıtmaya başlayın. Mayanın sevdiği, ılık bir kıvama gelince kenara alın, bu arada, hamur yoğurma kabına unu ekleyip ortasına açtığımız havuza evvela yumurtamızı kıralım. Sonra ılık, sütlü karışımımızı da ekleyip güzelce yoğuralım. Kabımızın üzerini plastik bir streç ile örtüp, mayalanmaya bırakalım.

Hamur iki katı büyüklüğe gelince, hamuru 8 eşit parçaya ayıralım. Ben evvela  hamuru yuvarlak iken tıpkı pasta dilimler gibi, evvela 4 e, sonra da 8e bölüyorum. Bu 1/8 lik hamurların herbirisini de 8 e bölüyorum. Neticede elimizde 64 tane küçük hamurumuz oluyor.
 

Herbirini elimizle uzun bir ip gibi  yapıyoruz ve iki tane ipi birbirine dolayarak simit şeklini veriyoruz. Bu simitleri evvela pekmez-su karışımına, sonra da susama bulayıp tepside mayalanmaya bırakıyoruz.

 
 
 
 
 
 
Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında istediğiniz kızarıklığa ulaşana kadar pişiriyoruz. Benim simitlerim 15 dakikada piştiler. Yanlız dikkat; pişirmenin son dakikaları çok hızlı gerçekleşiyor, diziye dalmayı asla tolare etmez, benden uyarması ;)









afiyet olsun!Pin It

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder